Pontosítok, nem új, hiszen valójában már 2024. januárja óta kötelező a villamosbiztonsági felülvizsgálat elvégzése. Ugyanúgy, mint az energetikai tanúsítványé, amennyiben a lakóingatlan vonatkozásában tulajdonosváltás történik.

A villamosbiztonság technikai vizsgálat elvégzése minden esetben a tulajdonos, azaz az eladó feladata és költsége. Tulajdonosváltáskor, sőt bérbeadáskor is kötelező, ha nincs 6 évnél nem régebben elvégzett ilyen vizsgálati jegyzőkönyv az ingatlanra vonatkozóan.

A vizsgálatot csak erre jogosultsággal rendelkező villanyszerelők végezhetik, akik lényegében felmérik az ingatlan elektromos hálózatának az állapotát.

Jelenleg egyébként még nem követeli meg sem a földhivatal, sem semmilyen szerv, vagy akár bank, hogy csatolva legyen az adásvételi szerződés mellé ez a tanúsítvány. Bár előbb vagy utóbb biztosan kérni fogják.

A rendelet értelmében a villamos biztonsági felülvizsgálat elhagyható, ha fázisonként 32 A-nél nem nagyobb névleges áramerősségű túláramvédelem van az ingatlanban, és 30 mA-nél nem nagyobb érzékenységű áram-védőkapcsolóval védettek a felhasználói berendezések. Senkit sem bíztatnék arra, hogy kiskaput keressen, hogy ne kelljen ezt a tanúsítványt megcsináltatni, hiszen ez a tulajdonost védi egy későbbi probléma esetén. Ennek ellenére sok esetben előfordul, hogy belefogalmazzuk az adásvételi szerződésbe, hogy a vevő eltekint tőle. Például, mert tervezi az ingatlan teljes körű felújítását, beleértve az elektromos hálózatot is.

Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.